תחזוקת גלאי עשן – כיצד היא מתבצעת?

אחד מאמצעי הבטיחות החשובים ביותר שישנם הוא גלאי עשן שנועדו על מנת להתריע במידה ומתחילה דלקה, קטנה ככל שתהיה.

גלאי העשן מסייעים להתכונן בצורה טובה במידה ודלקה פורצת בכל חלל, החל מחלל ביתי או עסקי, כאשר הגלאים נועדו להתריע על שריפה ולקבל מיד את היכולת להשתלט עליה.

 

מהם גלאי עשן?

גלאי עשן הם מערכות שנועדו לזהות חלקיקים קטנים ביותר של עשן בכל מקום ובכל חלל, כאשר הגלאים מתריעים מיד על העשן או הדלקה, עם קשר ישיר אל אחראי הבטיחות, בעל העסק או בעל הבית, וזאת תוך שבמקביל נשלחת התראה על דלקה למוקדי החירום.

גלאי העשן המותקנים במקומות ייעודיים ברחבי המבנה, נועדו על מנת לאפשר מקסימום בטיחות ושליטה בכל הנוגע לפריצה של דליקה, תוך היכולת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מקרה מלחיץ שכזה.

 

גלאי עשן – כיצד הם פועלים?

גלאי עשן הם כאלה שפועלים באופן אוטומאטי כאשר לגלאי חישן מיוחד ששיש לו יכולת לחוש חום, אפילו שמדובר בחום הקטן ביותר, תוך שהוא מזהה עשן או להבה. הגלאי בזמן גילוי העשן מפעיל אזעקה הנשלחת לגורמים שהוגדרו מראש, וגם לשירותי הכבאות וההצלה.

את הגלאי מציבים בכל מקום החל מהמטבח, ממסדרונות, חדרי שינה, מחסנים, וכל חלל רצוי. בחללים גדולים ובינוניים מורכבים כמה מוקדים לגילוי עשן על מנת למקסם את החשיפה של הגלאי למוקדי שריפה.

 

תחזוקת גלאי עשן – מדוע צריך אותה?

בראשית חשוב לדעת כי גלאי עשן מתקינים רק אנשים המקצוע שמתמחים בהתקנה נכונה של גלאי עשן, וזאת משום שהתקנה עצמאית עלולה להוביל להתקנה שאינה נכונה, ומכאן לאסונות ונזקים קשים, ולכן במקרה כזה אסור להתפשר!

לאחר שגלאי העשן הותקנו בחלל ובכל מבנה, חשוב לבצע תחזוקה תקופתית ולהיעזר באנשי המקצוע  על מנת שיגיעו, יבדקו את תקינות הגלאים ויאשרו כי הם מתפקדים ויכולים להתריע על כל חלקיק של עשן.

 

יתרונות של גלאי עשן

להתקנה ואחזקה של גלאים ישנן כמה יתרונות בולטים:

  • מניעת שריפה – היתרון הראשון והחשוב מכל! 
  • יכולת התגוננות – בזמן שאנשים מרגישים חסרי אונים מול דליקה שמתחילה אפילו בקטן, אנשים שיש להם גלאי עשן יכולים להתגונן ולפעול בצורה טובה יותר, וזאת באמצעות הדרכה והטמעה מאנשי המקצוע, עם סיוע מידי של חברות הכבאות וההצלה.
  • מניעת נזקים – גלאי עשן מסייעים למנוע נזקים כבדים לרכוש.
  • תקינות המערכות – וידוא שנתי של תקינות המערכות מאשפר ראש שקט בכל הנוגע לאבטחה של כל חלל או במבנה.

לסיכום, שריפה, התפשטות של עשן, והתחלה של דלק,ה אי אפשר לחזות או לנבא, והיא יכולה להיגרם על ידי טעות אנוש, וגם בשל מפגעים שונים. בשל כך חשוב תמיד להתמגן ולא להתפשר בכל הנוגע לגילוי, זיהוי וקבלת  סיוע מידי.

קבל הצעת מחיר עכשיו!

    Call Now Button
    צור קשר
    נגישות